תוכן עניינים

קו פיפי (Koh Phi Phi)

קו פיפי, ארכיפלג של שישה איים בים אנדמן, הוא אחד מהיעדים התיירותיים הפופולריים ביותר בתאילנד. האי ידוע בחופיו הלבנים, המים הצלולים ונופים פנורמיים מדהימים – המקום לנופש מושלם. קופיפי מחולק לשני איים: Ko Phi Phi Don בצידו של החוף הארוך, הנקרא גם Hat Yao; ו- Ko Phi Phi Leh, שהוא אי קטן יותר, והגישה אליו אפשרית בסיור מודרך או בסירות דייג מושכרות. מוזמנים להצטרף לקהילת המטיילים של קו פיפי דרך קבוצת הוואטסאפ.

קו פיפי (Koh Phi Phi)

דרכי הגעה ותחבורה

הגעה במעבורת: הדרך הנפוצה ביותר להגיע לקו פיפי היא במעבורת מפוקט או קראבי. המעבורות יוצאות מספר פעמים ביום וההפלגה אורכת כשעתיים.

תחבורה בתוך האי: בתוך קו פיפי אין כלי רכב ממונעים, ולכן ההתניידות נעשית בעיקר ברגל (אפשר להקיף את הכפר ב20 דקות) או באמצעות אופניים וסירות מקומיות.

אטרקציות מרכזיות

חוף מאיה ביי (Maya Bay)

החוף המפורסם שבו צולם הסרט "החוף" עם לאונרדו דיקפריו. החוף מוקף בצוקים מרהיבים ומים צלולים. יש לציין כי החוף נסגר לתקופות לצורך שיקום שמורות האלמוגים, לכן כדאי לבדוק את הזמינות לפני הביקור.

תצפית קו פיפי (Phi Phi Viewpoint)

נקודת תצפית מרהיבה המציעה נופים פנורמיים של האיים והים. המסלול כולל טיפוס קצר במדרגות, אבל הנוף מהפסגה שווה כל מאמץ.

חוף הקופים (Monkey Beach)

חוף קטן ומבודד המיושב בקופים. ניתן להגיע אליו באמצעות סירה קצרה מהאי המרכזי.

צלילה ושנורקלינג

קו פיפי הוא יעד פופולרי לצוללנים ולחובבי שנורקלינג בשל שוניות האלמוגים המרהיבות והחיים התת-ימיים העשירים. ניתן לקחת קורסי צלילה למתחילים ולמתקדמים או להצטרף לטיולי צלילה יומיים.

מסיבת חוף

חיי הלילה בקו פיפי תוססים ומהנים, עם מסיבות חוף צבעוניות, ברים ומועדונים לאורך החופים. בלילות, האי מתמלא באווירה חגיגית עם מוזיקה חיה ומופעי אש.

טיפים ודברים שחשוב לדעת

עונות: העונה המומלצת לביקור בקו פיפי היא בין נובמבר למרץ, כשהמזג האוויר יבש ונעים. בחודשים מאי עד אוקטובר זאת העונה הגשומה בתאילנד.

תחבורה בתוך האי: בקופיפי אין כלי רכב ממונעים – אין מכוניות, אין אופנועים, אין עשן, אין רעש. 

מסעדות: בקופיפי כפר קטן ושמו טון-סאי בו נמצאים רוב המלונות, רוב המסעדות, ומספר בארים הפתוחים עד 1-2 בלילה.

רפואה: בקופיפי יש מספר קטן של קליניקות קטנות. קיים גם בית חולים ממשלתי אשר ממוקם ליד מלון איילנד קבאנה.