תוכן עניינים

פוקט (Phuket)

פוקט, חצי האי הגדול ביותר בתאילנד, הוא יעד תיירותי פופולרי המציע שילוב מושלם של חופים יפים, פעילויות מים, חיי לילה תוססים ואטרקציות תרבותיות. עם מגוון רחב של מקומות לינה, מסעדות ושווקים, בפוקט יש הכל מהכל, והאי מתאים לכולם: משפחות, זוגות ותרמילאים. כדי להצטרף לקהילת המטיילים של פוקט, מוזמנים להיכנס לקבוצת הוואטסאפ שלנו.

פוקט (Phuket)

דרכי הגעה ותחבורה

הגעה לאי: יש טיסות ישירות מישראל לפוקט. אפשר גם להגיע דרך טיסה ישירה מבנגקוק או מערים גדולות אחרות בתאילנד. שדה התעופה הבינלאומי של פוקט ממוקם בצפון האי, וממנו ניתן להגיע בקלות למרכזי התיירות באי באמצעות מוניות, מיניבוסים או שירותי הסעות פרטיים. ניתן לקחת גם אוטובוס מבנגקוק (הנסיעה אורכת כ12-16 שעות).

תחבורה בתוך האי: בתוך פוקט תוכלו להתנייד בעזרת מוניות, טוקטוקים, אופנועים להשכרה ואפליקציות תחבורה כמו Grab.

אטרקציות מרכזיות

חופי פאטונג, קארון וקאטה

החופים המפורסמים של פוקט מציעים חולות לבנים ומים צלולים, לצד מגוון רחב של פעילויות מים כמו צלילה, שנורקלינג, סקי מים ועוד. חוף פאטונג מפורסם גם בחיי הלילה שלו.

טיולי יום לאיים הסמוכים

מסביב לפוקט יש איים קסומים עם חופים לבנים ומים בצבע טורקיז, כמו קו פיפי (Koh Phi Phi), האי ג'יימס בונד (James Bond Island) והאי ראי (Racha Island). טיולי שייט מציעים אפשרויות לצלילה, שנורקלינג ומנוחה על חופים מדהימים. 

המקדש הגדול (Wat Chalong)

המקדש הבודהיסטי החשוב ביותר בפוקט, בו תוכלו להתרשם מארכיטקטורה ולהכיר את התרבות הבודהיסטית המקומית.

הפסל הגדול של בודהה (Big Buddha)

פסל בודהה ענק המתנשא מעל האי ומציע נופים פנורמיים מדהימים של פוקט והסביבה. אתר חובה למבקרים באי.

שוק הלילה של פוקט (Phuket Weekend Market)

שוק צבעוני ותוסס בו תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרים מקומיים, אוכל רחוב ומזכרות. מומלץ לבקר בערב וליהנות מהאווירה התוססת.

אטרקציות נוספות

תוכלו לעשות בפוקט אומגות, ליהנות בפארק המים (Andamanda), לעשות שופינג, לבקר בעיר העתיקה, בשוק הדייגים ועוד המון. גם חופשה של חודש לא תספיק לכם כדי ליהנות מכל מה שיש לאי הזה להציע!

טיפים ודברים שחשוב לדעת

עונות: מזג האוויר בפוקט נעים ביותר בין נובמבר לאפריל, כשהטמפרטורות נמוכות יחסית והלחות נמוכה. החודש הכי גשום הוא ספטמבר. ניתן ומומלץ לטייל באי כל השנה.

תחבורה: אם תרצו לשדרג את השהות שלכם באי , השכרת רכב באי יהיה רעיון מצויין. האי גדול ויש הרבה מה לראות. התשתיות של הכבישים טובות אך יש הרבה תנועה. תוכלו להשתמש גם באפליקציות תחבורה כמו Grab להזמנת מוניות.

חשוב לדעת: היזהרו ושמרו על הכסף והחפצים האישיים שלכם במיוחד במקומות הומים כמו שווקים וחופים פופולריים.

שקיעה: אם אתם רוצים לראות שקיעה – במקום להצטופף עם כל התיירים ב- Promthep Cape, כדאי לכם להגיע לנקודת התצפית של Laem Singh.  ולצפות בנוף פנורמי אל ים אנדמן. 

הארכת ויזת תייר: בפוקט יש משרד הגירה ותוכלו להאריך משם את ויזת התייר שלכם.