תוכן עניינים

סרילנקה- עונות ואזורים

סרילנקה היא מדינת אי הממוקמת בין מפרץ בנגל לים הערבי, ומדרום לתת-היבשת ההודית.

האי קיבל את השם סיילון (תה) בתקופה הקולוניה הבריטית. שמו הנוכחי, סרי לנקה, מורכב מצמד מילים בסנסקריט: "סרי" שפירושו קדוש, ו"לנקה" שפרושו אי. סרי לנקה הוא האי ה-25 בגודלו בעולם. הקבוצות האתניות המרכזיות הן הסינהילים והטאמילים. הדת הנפוצה ביותר בסרי לנקה היא הדת הבודהיסטית, רוב רובם סינהלים השתייכים לזרם הטהרוואדה, המתיימר להיות הקרוב ביותר לבודהיזם הקדום. דתות אחרות בסרי לנקה הן הינדואיזםאסלאם  ונצרות.

 

בנוסף למידע על אטרקציות והערים המרכזיות בסרי לנקה, תמצאו כאן פרטים על תהליך הוצאת ויזה לסרי לנקה, מידע על המטבע המקומי, מזג האוויר בעונות השונות, המלצות על אזורי גלישה, קניות ומסעדות שוות.

סרילנקה- עונות ואזורים

למי סרילנקה מתאימה?

למרות שסרי לנקה מזוהה בעיקר עם גולשים, האי בהחלט מתאים גם למשפחות המחפשות יעד מגוון ושונה, שמשלב תרבות, אוכל טוב, טבע וריזורטים מפוארים. גם זוגות המחפשים יעד פסטורלי עם שקיעות רומנטיות וחופים בתוליים ימצאו כאן את מבוקשם.

 

 

עונות ואזורים:

אפשר לטייל בסרי-לנקה בכל עונות השנה אך תלוי באיזה אזור. בחלוקה גסה ישנם שני אזורי תיירות מרכזיים:

דרום ומערב סרי לנקה: חופי וויליגמה וכו'

באזור הדרום והמערב של סרי לנקה, כולל הערים קולומבו, נגומבו, ווליגמה והחופים הסמוכים, העונה המומלצת לטיול היא בין דצמבר למרץ (אפשר למשוך גם לאפריל). בתקופה זו מזג האוויר יבש וללא מונסונים.

מרכז סרי לנקה

גם במרכז סרי לנקה, הכולל את האזור ההררי עם ערים כמו קנדי, דמבולה וסיגיריה, העונה המומלצת לביקור היא דצמבר-מרץ. האזור ההררי נחשב לאזור היבש ביותר באי, ולכן זהו זמן מצוין לטייל בו.

עונות התיירות

מכיוון שאזורי הדרום והמרכז הם הפופולריים ביותר, ניתן לומר שעונת התיירות המרכזית בסרי לנקה היא בעיקר בין דצמבר למרץ (אפשר למשוך גם לאפריל).

צפון ומזרח סרי לנקה: ארוגם ביי

בצפון ובמזרח סרי לנקה, העונה הטובה ביותר לביקור היא בין מאי לספטמבר, אז מזג האוויר יבש באזורים הללו. גולשים רבים מעדיפים את החופים המזרחיים.

 

 

המונסונים בסרי לנקה

בסרי לנקה ישנם שני מונסונים עיקריים שמשפיעים על מזג האוויר בכל רחבי האי. הכרת המונסונים תסייע לכם לתכנן את הטיול בצורה המיטבית:

מונסון היאלה (Yala Monsoon)

מונסון היאלה משפיע בעיקר על האזורים הדרומיים והמערביים של סרי לנקה. הוא מתחיל במאי ונמשך עד ספטמבר. במהלך תקופה זו, צפויים גשמים חזקים ולעיתים סופות רעמים באזורי החופים הדרומיים והמערביים. עם זאת, האזורים המרכזיים והצפוניים של סרי לנקה מושפעים פחות מהמונסון הזה, ולכן זהו זמן טוב לבקר בהם.

מונסון מאהא (Maha Monsoon)

מונסון מאהא משפיע בעיקר על האזורים הצפוניים והמזרחיים של סרי לנקה. הוא מתחיל באוקטובר ונמשך עד ינואר. במהלך תקופה זו, ישנם גשמים חזקים באזורים המזרחיים והצפוניים, בעוד שהאזורים הדרומיים והמערביים נהנים ממזג אוויר יבש יותר ונעים.

 

כמובן, שמזג אוויר במיוחד טרופי הוא לא תחזית מדוייקת.  גם בעונה היבשה, לא מובטח שתישארו יבשים. תמיד ייתכנו גשמים לא צפויים בסרי לנקה.

בסרי לנקה מטיילים גם בגשם – זה חלק מהחוויה. קחו זאת בחשבון ותהנו מזה!