תוכן עניינים

מעברים והתניידות בנפאל

חשוב לדעת שחלקים נרחבים מנפאל אינם סלולים ולא נגישים לג'יפים ומכוניות. יש אזורים שלמים שכדי להגיע אליהם צריך, כמובן, ללכת! לצדי הטרקים תראו פורטרים וחמורים שנוסעים על גבם את כל הציוד לכפרים הקטנים שבצדי הדרך.

וגם כשיש כבישים, לרוב הינם דרכי עפר סלולות. 

כל המידע על הגעה ועזיבה של נפאל ועל מעברים והתניידות בתוך המדינה:

 

מעברים והתניידות בנפאל

הגעה ועזיבה

טיסות לנפאל

לא משנה מה היעד בתוך נפאל, נוחתים בקטמנדו. שדה התעופה בפוקרה לא באמת בינלאומי.

אין טיסות ישירות מישראל לנפאל, ולכן יש צורך בעצירת ביניים והחלפת מטוסים. רוב הטיסות לנפאל מגיעות ממדינות שונות באסיה, כאשר היעדים הפופולריים לעצירות ביניים הם תאילנד והודו. דלהי שבהודו היא הקרובה ביותר לנפאל, עם זמן טיסה של כשעה לקטמנדו. נמל התעופה של נפאל ממוקם כ-5 ק"מ ממזרח לקטמנדו, במרחק נסיעה של כחצי שעה מהאזור התיירותי של העיר.

מעברים יבשתיים לנפאל

ניתן להנפיק ויזה במקום במעברים יבשתיים

מעברי גבול יבשתיים: נפאל גובלת בהודו ובטיבט, וישנם מספר מעברי גבול שניתן להשתמש בהם כדי לעבור בין המדינות.

הודו:

ישנם חמישה מעברי גבול בין נפאל להודו, כולם ממוקמים באזור מישור ה-Terai בדרום מזרח נפאל. המעברים הפופולריים ביותר הם:

מעבר הגבול Sunauli

ממנו ניתן לקחת אוטובוס או רכבת לדלהי או לוראנסי, או אוטובוס לקטמנדו או פוקרה. במעבר זה ניתן להכנס מהודו לנפאל, וגם ניתן להכנס מנפאל להודו (החל מהכניסה השניה עם הויזה).

 

מעבר הגבול Mahendranagar

ממנו אפשר לקחת אוטובוס לדלהי ולדהרמסלה, או לקטמנדו ולפארק הלאומי ברדיה בנפאל.

 אי אפשר לעבור מנפאל להודו במעבר בנבסה!

אפשר לעבור קרקעית מנפאל לסין (בעצם לטיבט) רק כחלק מטיול מאורגן לטיבט. כיום טיבט נמצאת תחת הממשל הסיני, ולכן נדרשת אשרת כניסה למדינה. לחוצים יבשתית בין נפאל לטיבט, יש להצטרף לקבוצת מטיילים מאורגנת באישור משרד התיירות הסיני, מאחר ולא ניתן לחצות את הגבול באופן עצמאי

 

מעברים בתוך נפאל

טיסה

מתאים בעיקר למי שקצר בזמן ו/או מטייל בתקציב גבוה, כל בוקר ישנן מס' טיסות בנות חצי שעה בין קטמנדו לפוקרה ולהיפך. (חוסך נסיעה של 10 שעות)
ישנן שלוש חברות תעופה  בקו זה – Simrik, Buddha ו-Yeti, כאשר סימריק היא הזולה והפחות אמינה מבחינת עיכובים וביטולים מבין השלוש. אפשר לחפש באתר מקומי והמחירים לא מעל חמישים דולר.

שני קוים פופולריים נוספים הם בין פוקרה לג'ומסום, עבור טרק ג'ומסום, או עבור חזרה מטרק סובב אנאפורנה, ובין קטמנדו ללוקלה, עבור טרק האוורסט בייס קמפ.

הטיסות אומנם יקרות יותר מנסיעה באוטובוס אך חוסכות זמן ואי נוחות שבנסיעת באוטובוס נפאלי.

אוטובוס תיירים

אוטובוסי תיירים מפנקים נוסעים בין קטמנדו לפוקרה, לומביני וצ'יטוואן. אפשר לקנות כרטיסים בסוכנויות או דרך בעלי ההוסטל. ספציפית בין קטמנדו לפוקרה יש אוטובוסי תיירים מפנקים במיוחד עם ספות – אבל רק במהלך היום, לא בלילה. עצירות במהלך הדרך בדאבות, נסיעה בדרכי עפר עקלקלות ובצוקים ולכן מומלץ בחום לנסוע באור יום.

אוטובוס לוקאל

לוקאלים הם התחבורה הציבורית של המקומיים ומכאן שמו. מושבים פחות נוחים, לא ממוזגים, המקומות לא מסומנים, ובמקומות וזמנים מסוימים יכולים להיות צפופים. מצד שני, אין צורך להזמין כרטיסים מראש, התדירות יכולה להיות גבוהה, והם מאוד מאוד זולים. לנסוע בלוקאל יתן לכם את החוויה הנפאלית האותנטית המלאה.

ג'יפ

צורת התחבורה הנפוצה ביותר בכבישים (כבישי עפר) בטרקים. הג'יפים בדרך כלל יוצאים מנקודה קבועה בכפר, ויוצאים כשהם מלאים.

 

התניידות בתוך הערים:

מוניות:

באזור קטמנדו ישנן שלוש אפליקציות למוניות  indrive, tootle, pathao

ריקשה אופניים:

ריקשות הן עוד דרך נפוצה להתנייד באזורי קטמנדו. הנהגים מסברי פנים, בכושר שיא, בדרך כלל הנסיעה עצמה היא אטרקציה ודרך נפלאה להכיר ולראות את העיר!

רכב שכור:

מרבית סוכנויות הרכב ממוקמות בקטמנדו או בפוקרה. השכרת רכב מומלצת רק עם נהג צמוד כיוון שהכבישים הנפאליים נמצאים במצב רעוע וחוקי הכביש ידועים בעיקר למקומיים. כמו כן, במקומות רבים ניתן להשכיר אופנוע המאפשר לטייל בעיירות ובכפרים שבקרבת העיר.