תוכן עניינים

4000 האיים: סי פאן דון

4000 האיים, הידועים גם בשם סי פאן דון, ממוקמים בדרום לאוס, לאורך נהר המקונג, בסמוך לגבול עם קמבודיה. כאן נהר המקונג מתפצל למאות ואלפי איים ואיונים קטנים, יוצרים נוף מרהיב וייחודי. ברגע שתגיעו לאיים, תבינו שלזמן אין כאן משמעות. הקצב האיטי, השקט והשקט המוחלט, והנופים המרהיבים של המים הכחולים והירוק שמסביב, כולם תורמים לתחושה של רוגע ושלווה מוחלטת. תושבי האיים חיים בפשטות ומקבלים את המטיילים בחום ובידידות.אך רוב המטיילים מגיעים לכאן כדי להרין אמברקס בטיול, לשכור בונגלו צנוע, לשכב בערסל עם בירה או שייק פירות ופשוט לספוג את השלווה והאווירה. זה מקום שמחייב אותנו להירגע, להתחבר לטבע ולהתנתק מהעולם החיצון.

4000 האיים: סי פאן דון

החיים ב-4000 האיים זורמים בקצב אחר. תושבי האיים עוסקים בעיקר בדיג ובחקלאות, ואתם תראו אותם מתרוצצים בשדות, משיטים סירות קטנות בנהר או נחים בצל העצים הגדולים. בכל פינה תמצאו חיוכים ולבביות, והאווירה הכללית היא של קהילה קטנה ומגובשת.משמעות המילה דון הינה אי, האיים המרכזיים שבהם נוהגים לשהות המטיילים הם דון דט (Don Dhet/Det) ודון קון (Don Khon), כשמעט תיירים פונים לדון קונג (Don Khong), האי הגדול ביותר באזור.

אטרקציות ופעילויות:

  1. טיולי אופניים: אחד הדברים המיוחדים ביותר ב-4000 האיים הוא טיולי אופניים. אתם רוכבים בשבילי עפר בין הכפרים הקטנים, עוברים דרך שדות אורז ירוקים, בכפרים, מקדשים, מפלים, ומסלולים בתוך הצמחייה ובין עדרי הבאפלו, נופים פתוחים, ונעצרים לשיחות עם המקומיים, שתמיד שמחים לספר ולשתף. ברמת קושי קלה.
  2. שייט בקיאקים: הנהר המקונג הוא מרכיב מרכזי בחיים באיים, ושייט בקיאקים בין האיים הוא חוויה שלא תשכחו. תוכלו לשוט דרך מפלים, לצפות בדולפינים איראוואדי נדירים ולהתענג על הנופים המרהיבים של הג'ונגלים שמקיפים אתכם מכל עבר.
  3. מפלים – משני צידיו של האי דון קון נופל המקונג במפלים: Tat Somphamit / Li Phi הוא מפל שבו מאמינים המקומיים שנסחפות רוחות רעות, ו-Khong Phapheng הוא המפל שבו עוברת כמות המים הגדולה ביותר בדרום-­מזרח אסיה. המפל מרשים בעוצמתו וביופיו, והביקור בו נותן תחושה של התקרבות לטבע הפראי.
  4. פעילויות מים במקונג: מלבד שחייה בנהר, ניתן לשכור אבובים או קייאקים ולשוט איתם בין האיים הרבים שבאזור.
  5. דיג במקונג: בעלי הגסטהאוסים מוציאים מידי פעם טיולי דיג, חלקם בתשלום סמלי וחלקם חינם, בהם תבלו על אחד האיים ותנסו לדוג דגי נהר לארוחת ערב שווה בחכה או רשת.
  6. שייט שקיעה: חלק מהמסעדות והגסטהאוסים מוציאים מידי ערב סירה קטנה כדי לצפות בשקיעה מהנהר.

 

 

 

חיי לילה:

למרות שהאיים שקטים יחסית, חיי הלילה באיים, במיוחד בדון דט הם חלק בלתי נפרד מהחוויה. בקונספט של ברים קטנים, אין מועדונים או פאבים בפני עצמם ומקומות הבילוי שייכים לגסטהאוסים שעל גדות הנהר. חיי הלילה מבוססים בעיקר על שתיית לאו-לאו ו-Beerlao עם תיירים מרחבי העולם, צפייה בסרטים בגסטהאוסים ומסיבות ספונטניות.(Happy Bar  ,Island Bar4000)

אוכל ומסעדות:

האוכל באיים פשוט, טרי וטעים. הדגים הטריים מהנהר הם מרכיב מרכזי בכל ארוחה, ולצידם תמצאו מגוון רחב של מנות לאיות מסורתיות כמו לאפ (Laap), סלט פאפאיה ודבסטיקי אורז. המסעדות המקומיות הן מקומות קטנים, נעימים עם מרפסות עץ וכריות, עם שירות אישי וחיוכים.

המסעדות המפורטות נמצאות בדון דט:

Happy Bar – מסעדה של גסטהאוס בעל אותו שם, מגישה מגוון מנות מקומיות ומערביות, גדולות במיוחד ובמחירים סבירים. אווירה טובה וצעירה והמון ישראלים. שימו לב שמנות עם השם Happy, ייתכן כי מוכנות יחד עם סמים כך שכדאי להיזהר בהזמנה.

Mr Mans restaurant – מנות טובות וזולות מוגשות במסעדת הגסטהאוס בעל אותו שם. האווירה טובה, הצוות אדיב, המנות גדולות וטעימות, בעיקר המנות המקומיות.

The Pool Room – מסעדה טובה עם אווירה נחמדה ומנות מערביות בינלאומיות טובות.  יש גם שולחן ביליארד בתשלום. ממוקמת בקצה הצפוני של האי.

4000 Island Bar – מסעדה נחמדה עם מגוון מנות מערביות ומקומיות ואווירה מצוינת, אך המחירים גבוהים יחסית. שולחן ביליארד, סרטי DVD ונוף מצוין לנהר.