תוכן עניינים

קמבודיה- עונות ואזורים

קמבודים מתארים בעקיצה את עונות השנה בקמבודיה כ"חם, חם יותר וחם ביותר", אך במציאות קיימות שתי עונות עיקריות המבחינות את מחזור הקציר ומשנות דרמטית את מאפייני הנוף במדינה המרתקת הזו בדרום-מזרח אסיה. הזמן הטוב ביותר לטיול בקמבודיה הוא בין נובמבר למרץ.

קמבודיה- עונות ואזורים

עונת היובש נמשכת מנובמבר עד מאי, כאשר החודשים נובמבר עד פברואר, הידועים כ"עונת הקור", הם הזמן הפופולרי ביותר לבקר בקמבודיה בשל הטמפרטורות הנעימות יותר. במהלך התקופה הזו, הנוף יכול להיראות יבש למדי מאמצע פברואר ועד מאי, כאשר הטמפרטורות ביום יכולות לעלות מעל ל-40°C.

עונת הגשמים מתרחשת בדרך כלל בין יוני לאוקטובר, במקביל למונסון הדרום-מערבי, אך זה לא בהכרח זמן רע לטיול בקמבודיה. בדרך כלל יורדים גשמים כבדים רק פעם ביום, סמוך לשקיעה, והנוף הכפרי הופך לירוק ומרשים. בנוסף, במהלך תקופה זו ניתן למצוא הנחות משמעותיות במלונות ובאתרי נופש רבים.

עונת השיא (נובמבר–מרץ): הזמן הטוב ביותר מבחינת מזג אוויר 

 

במהלך החודשים הקרירים של "החורף" בדרום-מזרח אסיה, הטמפרטורות בקמבודיה נוטות להיות הרבה יותר נוחות, ולעיתים אף יורדות מתחת ל-20°C. עם זאת, זו גם התקופה העמוסה ביותר באנגשור, והביקוש למקומות לינה גבוה, במיוחד במהלך תקופת חג המולד וראש השנה.

 

עונת הכתף (יולי–אוגוסט): 

 

אף שמדובר באמצע עונת הגשמים של קמבודיה, כמות הגשמים בדרך כלל לא גבוהה מדי, אך היא מספיקה כדי למלא את אגם טונלה סאפ. במהלך "העונה הירוקה",  יש פחות תיירים המסתובבים באנגשור וזה מעולה לביקורי מקדשים. החיסרון העיקרי של טיול בעונת הכתף הוא שמזג האוויר יכול להיות גשום מאוד בחוף, מה שעשוי להפוך את האיים הטרופיים כמו קו רונג ואיים נוספים ליד סיהנוקוויל למעט רטובים וסוערים.

 

עונת השפל (אפריל–יוני & ספטמבר–אוקטובר): הזמן הטוב ביותר להנחות

 

מבחינת מזג האוויר, חודשים אלה אינם הטובים ביותר. הטמפרטורות באפריל ובמאי עשויות להגיע לרמות חום גבוהות מאוד, וספטמבר ואוקטובר הם חודשים גשומים מאוד. עם זאת, זו התקופה שבה ספקי הלינה מציעים את ההנחות הטובות ביותר. אם אתם מתכננים לשהות במלונות חמישה כוכבים ובאתרי נופש יוקרתיים, תוכלו לחסוך סכומים משמעותיים. ספטמבר ואוקטובר הם השיא של עונת הגשמים, נופים ירוקים ומרשימים וענני ענק מרהיבים.