תוכן עניינים

פלאוון-פוארטו פרינססה ופורט ברטון

פלאוון הוא גן עדן טרופי בדרום-מערב הפיליפינים, קרוב למלזיה. האי המרכזי פלאוון הוא חלק מאזור נרחב הכולל גם את קבוצת איי קלאמיאן (Calamian), עם איים כמו קורון (Coron) ובוסואנגה (Busuanga) וקבוצות איים נוספות שמסביב.

האזור מציע פלאי טבע שלא ניתן למצוא במקומות רבים בעולם: מי טורקיז, לגונות קסומות, רצועות חוף לבנות, ואתרי צלילה ושנורקלינג מדהימים. החופים בתולייים, צוקי הגיר עצומים, השקיעות מהפנטות פלאוון נבחר כאי הטוב ביותר בעולם לא אחת.

הדרום של פלאוון הוא מקום שבו חיים שבטים ילידים כמו הטאו'ט באטו (Tao't Batu), הקונוי (Konoy), שחיים בבידוד כמעט מוחלט. ניתן להגיע לכפרים שלהם דרך הליכות ג'ונגל מודרכות שנמשכות מיום ועד שבועיים.

בפוסט הזה נכתוב בהרחבה על פוארטו פרינססה ופורט ברטון, יש פוסט שלם על אל -נידו וקורון שנמצאים בהמשך הדרך. 

כאן בשבילכם, קהילת מזרח- קהילה ישראלית מחבקת בצד השני של העולם.

.

פלאוון-פוארטו פרינססה ופורט ברטון

החלק הדרומי של האי פלאוון והאיים הקטנים הסמוכים לו מהווים אטרקציה עיקרית בזכות אתרי הצלילה היפיפיים שלהם. עם זאת, הוא מאוד מבודד ודרכי הגישה אליו לא תמיד במצב טוב, ולכן תיירים לא נוהגים לבקר בו לעיתים קרובות.

איך מגיעים לפלאוון?

שדה התעופה המרכזי של פלאוון הוא נמל התעופה הבינלאומי פוארטו פרינססה (Puerto Princesa International Airport). השדה נמצא בעיר פוארטו פרינססה, שהיא הבירה של האי פלאוון, ומשרת את התיירים המגיעים לאי ומבקרים בו.

נמל התעופה מקבל טיסות פנימיות מהערים הגדולות בפיליפינים, כמו מנילה ו Cebu, ולעיתים גם טיסות בינלאומיות מוגבלות.

כמו כן, ישנם שדות תעופה נוספים בפלאוון, אך הם קטנים יותר וממוקמים באזורים שונים של האי:

  • נמל התעופה של אל נידו (El Nido Airport) – שדה תעופה קטן המשרת את אזור אל נידו והאיים הסובבים אותו.
  • נמל התעופה של קורון (Coron Airport) – שדה תעופה קטן המשרת את אזור קורון ואי בוסואנגה הסמוך.

מה עושים בפוארטו פרינססה (Puerto Princesa):

הרבה מהמטיילים מדלגים על פוארטו פרינססה ועוברים הלאה ישר לפורט ברטון, אל נידו וקורון. אמנם, אם יש לכם זמן ובא לכם לשנות קצת אווירה מהחופים, פוארטו פרינססה יכולה להיות עצירה מעניינת.

נהר תת-קרקעי פוארטו פרינססה (Puerto Princesa Subterranean River): אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נהר תת-קרקעי באורך 8.2 קילומטרים העוברת במערות מרהיבות. סיורים בנהר כוללים שייט בתוכו וחוויה מרתקת של יופי בתולי טבעי.

סבאנג (Sabang): חוף טרופי יפהפה שבו ניתן לנוח ולהתרגע. מקום אידיאלי לשחייה ולשנירקול. עם זאת, בהמשך החופים של אל נידו ופורט ברטון מפתים קצת יותר.

הרפתקאות במערות: סיורים במערות הסמוכות מציעים חוויות מגוונות כמו טיולי מערות ולינה באוהלים.

פורט ברטון (Port Barton): אזור פחות מתויר עם חופים מבודדים ולגונות טורקיזיות. מקום נהדר למי שמחפש שקט ושלווה. איילנד הופינג, סיורים לאיים הקטנים והבתוליים שמסביב, שם תמצאו חופים פרטיים, מים צלולים ושוניות יפיפיות.

אל-נידו (El Nido): קבוצת איים עם לגונות קסומות, חופים לבנים וצוקי גיר דרמטיים. צלילה ושנירקול- אתרי צלילה מהטובים בעולם, כולל שוניות אלמוגים מלאות חיים ומפגש עם חיות ים ייחודיות ומרגשות.

קורון ובוסואנגה (Coron & Busuanga):צלילה: קורון ידועה באתרי צלילה מצוינים, כולל ספינות טרופות ונופים תת-ימיים מרהיבים. מעיינות חמים: באזור קורון ניתן למצוא מעיינות חמים שבהם אפשר להירגע לאחר יום של חקר ומסעות.

אז מתי להגיע?

העונה היבשה בפלאוון נמשכת מהחודשים נובמבר עד מאי. זה הזמן הטוב ביותר לביקור. בעונת הגשמים (יוני עד אוקטובר) עשויים להיות גשמים, והים יכול להיות סוער יותר, מה שעלול להשפיע על פעילויות ימית כמו צלילה ושנירקול.

פורט ברטון:

איך מגיעים מפוארטו פרינססה לפורט ברטון?

מפוארטו פרינססה: הנסיעה מפוארטו פרינססה לפורט ברטון אורכת כ-3-4 שעות, בהתאם למצב הדרך. זהו מסלול דרך כביש גישה חדש שנפתח בשנת 2009.

מאל-נידו: הנסיעה מאל-נידו לפורט ברטון אורכת כ-1.5-2 שעות, לפי מצב הדרך.

מה עושים בפורט ברטון?

פורט ברטון הוא כפר דייגים שקט ונינוח והאזור עצמו יחסית לאל נידו- קטנטן. אני חושבת שזוהי גם התגלמות הקסם שלו. לקחת אופנוע, לתור איתו את הכפר, להבין תוך יום איפה החופים המבודדים ואיפה המרכזיים, להכיר בקלות את כל הדרכים. בתי קפה, אוכל טעים, גסטהאוסים ביתיים ופשוטים.

פורט ברטון היא עצירה בדרך לאל נידו, אם אתם אנשים של מקומות קטנים, אוהבים להרגיש בבית, אני חושבת שפורט ברטון יכולה להיות חוויה נעימה עבורכם במיוחד.

צ'יל בחופים: פורט ברטון ידוע בחופים היפים והבתוליים שלו. החופים כאן מציעים חול לבן ומים צלולים, אחד החופים הפופולריים ביותר הוא חוף פורט ברטון עצמו, שבו אפשר לשבת בשקט וליהנות מהנוף, ממקומיים מקסימים, ומצ'יל עולם.

שנירקול: סביב החופים תמצאו אזורים אידיאליים לשנירקול. השוניות המקומיות והחיים הימיים הצבעוניים הם נהדרים לשנרקולים לשוחים בחופים השקטים של פורט ברטון.

צלילה: ישנן אפשרויות לצלילה באתרים בסביבות פורט ברטון, אם כי רוב הצלילות הפופולריות והמיוחדות יותר נמצאות במקומות קרובים יותר כמו קורון.

איילנד הופינג: פורט ברטון מציע סיורים באיים קטנים ומבודדים הנמצאים בסביבה, עם סירות פרטיות או קבוצתיות. אתרי שנרקול מקסימים תוך כדי האיילנד הופינג, מעברים לאיים קטנים ויפיפיים!!!