תוכן עניינים

פלאוון- אל נידו וקורון

פלאוון הוא גן עדן טרופי בדרום-מערב הפיליפינים, קרוב למלזיה. האי המרכזי פלאוון הוא חלק מאזור נרחב הכולל גם את קבוצת איי קלאמיאן (Calamian), עם איים כמו קורון (Coron) ובוסואנגה (Busuanga) וקבוצות איים נוספות שמסביב.

האזור מציע פלאי טבע שלא ניתן למצוא במקומות רבים בעולם: מי טורקיז, לגונות קסומות, רצועות חוף לבנות, ואתרי צלילה ושנורקלינג מדהימים. החופים בתולייים, צוקי הגיר עצומים, השקיעות מהפנטות. פלאוון נבחר כאי הטוב ביותר בעולם לא אחת.

הדרום של פלאוון הוא מקום שבו חיים שבטים ילידים כמו הטאו'ט באטו (Tao't Batu), הקונוי (Konoy), שחיים בבידוד כמעט מוחלט. ניתן להגיע לכפרים שלהם דרך הליכות ג'ונגל מודרכות שנמשכות מיום ועד שבועיים.

בפוסט הזה נכתוב בהרחבה על אל נידו וקורון, יש פוסט שלם על פוארטו פרינססה ופורט ברטון שנמצאים בהמשך הדרך. 

כאן בשבילכם, קהילת מזרח- קהילה ישראלית מחבקת בצד השני של העולם.

פלאוון- אל נידו וקורון

אל נידו שוכן באזור הצפוני באי פלאוון, עיירת דגים קטנה שהפכה לפנינה של פלאוון, עיירה מרכזית, תיירותית מאוד, חופים לבנים, ארוכים, בתוליים, מים צלולים, שקיעות מהיפות בעולם ולגונות מופלאות. לצד צוקי אבן גיר מרשימים וגבוהים שחוצים את הנוף. הנוף לפעמים יפה מדי מכדי לשאת.

העיירה אל נידו אינה גדולה, יש מספר רחובות שקרובים לקו החוף ושם מרוכזים רוב מקומות הלינ והמסעדות. האטרקציות העיקריות הן השייט היומי (Island Hopping), צלילה, שנירקול, צ'יל בחופים, השכרות קאנו למיניהם ולמגזימים שבניכם- גם טיפוסי צוקים.

המצלה העיקרית שלנו ביעד הזה היא ההבנה שזה לא הזמן לחסוך בכסף! אל נידו מציעה טבע מיוחד, ואתם כבר כאן. צאו לאיילנג הופינג ואז לעוד אחד, קחו קיאק ותחפשו לכם חוף נטוש לחתור אליו. תהנו מהטבע שלאל נידו יש להציע לכם.

אז מה עושים באל נידו?

בעיקר נהנים מהטבע, מהחופים, ומהנוף שלא נגמר.

אחת האטרקציות המרכזיות באי, כזו שיאמרו לכם שאסור לפספס, היא איילנד הופינג. יש שלל של סוכנויות נסיעות להתמקח איתן שמציעות את אותו הדבר בדיוק. את האיילנד הופינג מחלקים לארבע קטגוריות- A B C D כשהמומלצות ביותר בקרב מוצ'ילרים וטיילנים הם C וD.

האיילנד הופינג מכיל ציוד שנרקול וארוחת צהריים מפנקת שכוללת בדרך כלל דגים, אורז וסלטים.אפשר לצאת בקבוצה סגורה מראש או להצטרף לקבוצה שיוצאת, יש מס תיירים של 200 פזו לאדם ואם תצאו שוב במהלך העשרה ימים הקרובים לא תצטרכו לשלם פעמיים.

אופציות נוספות: ניתן גם לשכור סירה או קיאק ליום שלם ולהפליג לאיים הבודדים באזור, או להצטרף לשייט של יומיים ללינה על אחד האיים.

 

 

נעבור יחד סריקה קטנה של ההפלגות

מסלול A

Small Lagoon: לגונה קטנה וציורית עם מים צלולים. הגעה לשם דורשת מעט שחייה דרך פתחים בין הסלעים.

Big Lagoon: לגונה רחבה יותר עם מים כחולים וצלולים, מתאימה לשנירקול.

Secret Lagoon: ההגעה לשם היא דרך פתח קטן בסלעים. הלגונה הקטנה והסודית הזו מציעה חוויה אינטימית ומיוחדת.

Shimizu Island: מקום טוב להניח את הציוד וליהנות מארוחת צהריים על החוף, כולל שנירקול במים הצלולים.

7 Commando Beach: חוף אידיאלי להירגע, לשחות ולשחק כדורעף חופים.

עלות: 1,200 פזו לאדם

מסלול B

Pangulasian Island: חוף יפיפה עם מים צלולים. Snake Island: אי שבו בזמן שפל מחובר ברצועת חול לאי המרכזי. אפשר לטפס עליו ולראות נוף מרהיב.Cudognon Cave: מערה מופלאה. Pinagbuyutan Island: אי עם נוף מרהיב ומסלול הליכה קצר. Cathedral Cave: מערה בעלת פתחים רחבים שיכולה להוות חוויה ייחודית. Ipil Beach: חוף שקט ונעים להירגע.

עלות: 1,300 פזו לאדם

מסלול C

Helicopter Island (Dilumacad Island): אי שמזכיר בצורה שלו הליקופטר. מציע חופים יפים ותחנת שנירקול מצוינת.Hidden Beach: חוף נסתר שבו צולמו כמה תכניות ריאליטי. מקום מבודד עם גישה דרך פתח בין הסלעים. Secret Beach: מקום הגעה דרך פתח קטן בסלעים, חוף קטן ונפלא. Matinloc Shrine: מבנה נטוש על האי. ניתן לטפס מעלה ולראות את הנוף מהגובה. Cadlao Lagoon (Ubugon Cove): לגונה יפהפיה לשנירקול, מסביב יש חופים נוספים לבילוי.

עלות: 1,400 פזו לאדם

מסלול D

Balinaod Beach: חוף מבודד עם מים צלולים.Pasandigan Beach: חוף עם מים רגועים ותחושה שקטה.Paradise Beach: חוף יפהפה עם חול לבן ומים צלולים. Ubugon Cove (Cadlao Lagoon): חוף נוסף באזור של לגונה קסומה. Natnat Beach: חוף נעים עם אפשרות לשנירקול. Bukal Island: אי קטן עם חוף מדהים ואפשרויות שנירקול.

עלות: 1,200 פזו לאדם

צוללים באל נידו:

באל נידו יש יותר משלושים אתרי צלילה, המיוחדים שבניהם הם צלילה בתוך תעלה באורך שלושים מטר באי ההליקופטר, ווצלילת לילה עם ציוד פלורסנט שבאמצעותו ניתן לראות את אורגניזמים שזוהרים בחושך ( Fluorescence Dives).

 

לאן יוצאים בערב?

כמו בכל עיירת תיירות גדולה, יש כמה אופציות לערב. יש ברים חמודים שכיף לשבת בהם על בירה עם חברים, ואם התמזל מזלכם גם הופעה כיפית

Balay Tubay Bistro – מבנה בן מעל ל-90 שנה, שהפך לבר שמנגנים בו מוזיקה חיה כל ערב, מקום שתמצאו בו עירוב של תיירים ומקומיים. הבר מכיל בתוכו גלריה המציגה פרטי אומנות ועבודות יד של אמנים מקומיים (Asta Galeri).

The Playground – בר עם שמיים פתוחים למרגלות הצוק של אל נידו, מוזיקה טובה ולפעמים גם מסיבות.

 

קורון

חלק מקבוצת איי קלאמיאן, בצפון מערב פלאוון. קורון מציעה קונטרסט בין חופים חוליים לשוניות צבעוניות, עם נופים דרמטיים של צוקים וסלעים מחודדים. קורון היא עיירת דייגים עם אווירה שקטה ותחושת מבודדות.

למה להגיע לקורון?

הדבר המרכזי הוא אתרי צלילה ושנירקול

ספינות טרופות: קורון ידוע בהריסות ספינות מלחמה יפניות שנטרפו במהלך מלחמת העולם השנייה, והן מהוות אתרי צלילה מצוינים. אתרי הצלילה המרכזיים הם:

    • Sangat Island: אתר צלילה עם ספינות טרופות.
    • Irako Wreck: ספינה יפנית בקרקעית הים
    • Kogyo Wreck: ספינה טרופה נוספת עם סביבות ייחודיות לצלילה.

למי שרוצה רק לשנרקל?

  • Banol Beach: חוף קטן ויפהפה עם חול לבן ומים צלולים, מקום מצוין לציל ולשנירקול.
  • Malcapuya Island: חוף בודד עם חול לבן ומים צלולים, מושלם לשחייה, שנירקול ולרביצה בשמש.
  • Sunset Viewpoint: נקודת תצפית מושלמת לראות את השקיעה, מספקת נופים רחבים של האי והסביבה.

ימי טיול:

  • Kayangan Lake: אגם מים מתוקים מוקף בצוקי אבן גיר, נחשב לאחד האגמים היפים ביותר בפיליפינים. נדרש לטפס מספר מדרגות כדי להגיע אליו.
  • Twin Lagoons: שני לגונות מחוברות על ידי מעבר מתחת למים, גישה עם סירה או שחייה, מציע חוויה קסומה.

4. סיורים יומיים ואי-לנד הופינג

  • Island Hopping: ניתן לשכור סירה ולבקר בכמה איים סמוכים, כמו Banana Island, Ditaytayan Island, ו-Siete Pecados, כל אחד עם חופים מרהיבים ושוניות לשנירקול.

5. טיפוס וצפייה בנוף

  • Mount Tapyas: טיפוס על הר זה מספק תצפית פנורמית על האי וים סביבותיו. מקום אידיאלי לצפייה בשקיעה.

למי זה מתאים?

  • חובבי טבע ומים: מי שמחפש חוויות טבעיות, אתרי צלילה מהפנטים, חופים בתוליים ולגונות קסומות ימצא כאן גן עדן.
  • חובבי הרפתקאות: טיפוס על הרים, צלילה בין ספינות טרופות ושנירקול באתרים ייחודיים מתאימים במיוחד למטיילים הרפתקנים.