תוכן עניינים

עונות מומלצות לטיול בנפאל

המטיילים שמגיעים לנפאל מתמקדים בעיקר, ובצדק, בטרקים היפיפיים שיש למדינה להציע. אך עונות הטרקים שונות אחת מהשנייה, ומעבר לטרקים, כדי לטייל בנפאל ולהנות משאר הדברים שיש למדינה להציע, יש לתכנן את הטיול בקפידה בהתאם לעונות השנה.

נפאל משתרעת על מצוקי ההימלאיה הדרומיים, דחוקה בין סין מצפון לבין הודו מדרום, שטחה 147,180 קמ"ר. הארץ יבשתית ללא מוצא לים, ארץ של רכסי הרים ועמקים פוריים גבוהים בתחומה נמצאים ההרים הגבוהים בעולם, ביניהם האוורסט והאנאפורנה. בצפון פסגות גבוהות, בדרום מישורים וביצות 35% מן השטח מיוערים.

 

עונות מומלצות לטיול בנפאל

נפאל – חלוקה לאזורים

הנוף של נפאל מגוון ביותר וכולל שלושה אזורים גאוגרפיים עיקריים ולהן מתאימות העונות השונות:

  1. הרי ההימלאיה: צפון המדינה, נמצא החלק הנפאלי של רכס ההימלאיה, הכולל את שמונה מהפסגות הגבוהות בעולם, כולל האוורסט, ההר הגבוה בעולם בגובה 8,848 מטרים. אזור הטרקים המרכזי, העונות האידיאליות מפורטות בהמשך.
  2. אזור הגבעות והעמקים – שוכן במרכז נפאל, בו ממוקמות הערים הגדולות קטמנדו ופוקרה. אזור זה כולל בעיקר גבעות ועמקים ומהווה את המרכז התרבותי של המדינה. ניתן לטייל באזור לאורך כל השנה, מומלץ שלא בשיא העונה החמה ולא במונסונים.
  3. אזור טראי- – זהו האזור הדרומי, המשתרע על הקצה הצפוני של מישורי הגנגס ההודיים. נוח לטיול בין אוקטובר למרץ.

 

נפאל, מתי להגיע? עונות לטרקים

עונת הסתיו- אוקטובר ונובמבר: תחילת העונה היבשה, החודשים הטובים ביותר בשנה לטיול, מזג האוויר נעים והאוויר נקי. 

עונת האביב-  אפריל ומאי: התקופה השנייה הכי טובה, הראות פחות טובה בגלל האבק, אבל מזג האוויר חמים באזורים הנמוכים. מעולה לטרקים אך פחות נעימה לטיול באזור הגבעות המרכזי בשל החום הכבד והאוויר עכור למדי.

העונה הרטובה- בין יוני לספטמבר אין מה להגיע לנפאל. ישנם גשמי מונסונים חזקים, סופות, לא מומלץ לטרקים וגם לא לטיול בין הכפרים והמקדשים. אזור מוסטאנג  אינו מקבל גשמים רבים ולכן מתאים לטיולים גם בעונת המונסון.

העונה הקרה- בין דצמבר למרץ: העונה קרה אבל יבשה, לכן ניתן לטייל באזור הגבעות והעמקים, בקטמנדו, בעמק קטמנדו ובפוקרה אך לרוב בגבהים הקור יכריע ולא יאפשר לטרק.

חשוב לעקוב אחרי תחזיות מזג האוויר לפני היציאה לטרק, באמצעות אתרים כמו View Weather ו-Mountain Forecast.

טרקים בשלג

באזורים מעל 4000 מטרים, השלג מתחיל להיערם בנובמבר. בחודשי החורף יש כמויות גדולות של שלג, אך בחודש מרץ, השלג מתמעט ומאפשר שוב לטייל. החודשים המומלצים לטרקים בשלג הם נובמבר ומרץ.

האזור המישורי של הטראי

אזור הטראי הוא מישורי ומזג האוויר בו דומה לזה של מישורי הגנגס הצפוניים בהודו. מומלץ לטייל באזור זה בין אוקטובר למרץ, כאשר בשאר השנה מזג האוויר חם מאוד. מתאים לטיולים קצרים וביקור בפארקים לאומיים כמו שמורת הצ'יטואן.