תוכן עניינים

סבו-מוהל בוהל-מלפסקווה

היי מזרח!

אנחנו יודעים שלתכנן טיול בפיליפינים זה בהחלט אתגר, אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר:)

באי סבו תמצאו חופים לבנים וארוכים, אפשרות לטרקים קצרים, טיולי קניונינג כיפיים ואתרי צלילה יפים. רוב המטייליים שמגיעים לסבו באים במיוחד עבור מוהל-בוהל והקניונינג המפורסם שלה, והצלילות המיוחדות בין להקות סרדינים ענקיות, ובאי מלפסקואה הסמוך אפשר לצלול עם כרישים. כל מה שצריך לדעת על סבו והסביבה בפוסט הבא.

אספנו עבורכם את כל הידע שלנו על הפיליפינים מהעשור האחרון, קהילת מזרח- קהילה ישראלית מחבקת בצד השני של העולם.

סבו-מוהל בוהל-מלפסקווה

האי סבו הוא אי ארוך וצר במרכז קבוצת האיים ויסאיאס בפיליפינים. מדרום-מזרח האי בוהול ומדרום האי סיקיהור. סביב סבו יש גם כמה איים קטנים כמו מלפסקואה ובנטאיאן.

הוא מציע צלילות ושנרקולים מיוחדים, אפשר גם לשחות עם כרישי-הלוויתן באוסלוב, אבל בגלל שמאכילים שם את הכרישים כדי למשוך תיירים, כדאי לשקול לנסות את החוויה בדונסול שבדרום האי לוזון.

איך מגיעים לסבו?

באי סבו ישנו שדה תעופה מרכזי בשם שדה התעופה הבינלאומי של סבו – מקטן (Mactan-Cebu International Airport). בעקרון אנחנו לא ממליצים להשאר יותר מדי זמן בעיר סבו, בעיקר לעשות שם סידורים, להוציא כסף כי בהרבה מהאיים מסביב אין כספומטים. כדאי להישאר לישון רק אם הגעתם בשעה מאוחרת ואתם לא בתזמון טוב להמשיך את דרככם ליעדים אחרים.

מלפסקווה-

אנחנו לא מאמינים בדברים שחייבים לראות או חייבים "לעשות"! לכל מטייל מתאים מסע אחר, לפי תחומי העניין והסקרנות שלו. 

אמנם, אם אתם מטיילים צוללים, מלפסקווה היא בהחלט יעד ששווה להגיע אליו.

האי מלפסקואה

מלפסקואה הוא אי קטן בצפון האי סבו, ונחשב לאחד המקומות הטובים ביותר לצלילה בפיליפינים. אם צלילה לא מדברת לליבכם, עדיין תוכלו ליהנות מחופים יפים, שנורקלינג ושייט יומי (Island Hopping). עם זאת, חלק מהמטיילים מעדיפים להתרחק מהאי ולהשקיע את זמנם באיים אחרים.

צלילה במלפסקואה

המשיכה המרכזית לצוללים במלפסקואה היא האפשרות לצלול עם כרישי ה-Thresher באתר הצלילה Monad Shoal. זהו אחד המקומות היחידים שבהם אפשר לראות את הכרישים הנדירים הללו על בסיס יומי, כשהם מגיעים להתנקות מפרזיטים במעין "מרפאת טבע" ימית. במהלך הצלילה תצפו בכרישים בטקס הבוקר שלהם, אך לא תצללו יחד איתם. לאחר מכן, תוכלו לצלול באתר כדי לראות מנטות (Manta Rays). מלפסקווה מציעה גם צלילה בתוך מערות שגם בה ניתן לראות את הכרישים, ושוניות חיות, צבעוניות ויפייפיות.

Island Hopping

באזור מלפסקואה ישנם מספר איים קטנים ויפיפיים שאפשר לראות באיילנד הופינג-

Kalanggaman Island:  אי קטן במרחק של כשעה וחצי שייט, ידוע ברצועת החוף הלבנה המהממת שלו, הנראית כמו זנב ארוך שמפלג את הים. המלצה חמה מאוד, בין המקומות היפים והמיוחדים שיש לפיליפינים להציע. ניתן לעשות פה גם לילה.

Lamanok Island: אי עם רצועת חוף שנגלית בשעות השפל

Carnasa Island: אי קטן ויפייפה

Higatangan Island: אי שנמצא בסמוך לחלקו הצפון-מערבי של האי לייטה.

איך מגיעים למלפסקווה?

נסיעה משותפת ברכב\ אוטובוס של חברת Ceres מטרמינל האוטובוסים הצפוני בעיר סבו לכיוון Maya (אוטובוס לנמל מאיה. חשוב לא להגיע לנמל אחרי השעה 16:00!

מהנמל לוקחים מעבורת קטנה היישר למלפסקוואה. הסירות יוצאות החל מ6:30 ועד 16:00. אחרי ארבע אין יותר סירות.

דרום האי סבו: מוהל בוהל

מוהל-בוהל היא עיירה שנמצאת בדרום-מערב סבו. העיירה היא המקום שבו המטיילים מתרכזים, וממנה יוצאים לאטרקציות למיניהן.

במרחק של כשלושה קילומטרים מהעיירה תמצאו את חוף פנאגסמה (Panagsama), שהוא מרכז התיירות של האזור. שם נמצאים רוב הגסטהאוסים, חנויות, מועדוני הצלילה, מסעדות וברים. חוף פנאגסמה הוא המקום שבו מתחילים את הצלילות באזור.

מוהל בוהל היא עיירה מתוקה, אנחנו ממליצים להגיע אליה לשלוש לילות לפחות כדי להנות מהצלילות המיוחדות שלה ופעילויות כמו קניונינג (סנפלינג במפלים) במפלי קוואסן (Kawasan), שמומלץ מאוד לא לפספס.

צלילות במוהל בוהל

צלילה היא אחת הסיבות העיקריות לבקר כאן, במיוחד בגלל חוויית הצלילה עם להקות ענק של סרדינים שנמצאות כאן כל השנה. בנוסף לצלילה, יש גם אפשרויות נהדרות לשנורקלינג, חוף לבן יפה בשם White Beach.

אין צורך לשכור סירה כדי ליהנות משנורקלינג במוהל-בוהל. תוכלו למצוא שוניות יפות מאוד גם מחוף פנאגסמה וגם מהחוף הלבן.

כשאתם שוחים מהחוף של פנאגסמה, תגיעו לאזור שבו הקרקע צוללת למעמקים. בסמוך לאזור הזה יש שוניות אלמוגים רבות ומגוון עשיר של דגים. אם אתם רוצים לראות את להקות הסרדינים, תוכלו להיכנס למים ליד Savedra Dive Center ולשחות עד שתגיעו לנפילה של הקיר.

ישנם עוד אתרי צלילה במרחק של כ-10-20 דקות הפלגה מהחוף. בין אתרי הצלילה המיוחדים נמצא Sunken Island, הר תת-ימי בעומק של 25 מטר שדורש צלילה בים הפתוח והכחול. עם זאת, הצלילה הייחודית והמרגשת ביותר היא עם להקות הענק של סרדינים שנמצאות לאורך כל השנה לחופי מוהל-בוהל.

קניונינג בסבו

באי סבו קיימים מספר אתרי קניונינג, והטוב ביותר שבהם הוא במסלול לאורך נהר קנלאוב (Kanlaob River). מדובר בחוויה מטורפת שבאמת באמת לא כדאי לפספס.

המסלול עובר מדרום לצפון, מתחיל ב-Alegria ומסתיים במפלי קוואסן (Kawasan Falls). במשך כארבע שעות תיהנו משחייה בבריכות טבעיות, הליכה וטיפוס, התגלשות במגלשות טבעיות חצובות בסלע, וזרם מים שיסחוף אתכם. במהלך המסלול תוכלו גם לקפוץ ממפלים בגבהים שונים, כולל קפיצה בגובה של 20 מטר!

אוסלוב

בקרבת העיירה אוסלוב (Oslob), באזור Tan Awan, ישנה אפשרות לשחות ולצלול עם כרישי-הלוויתן (Whale Sharks). אולם, חשוב לדעת שבאוסלוב אינם שומרים על המערכת האקולוגית של הכרישים. על מנת לשמור על הכרישים באותו האזור, מאכילים אותם באופן קבוע, מה שמאפשר להם להיות נוכחים במקום כל הזמן ומספק חוויית תיירות יציבה ומובטחת.

דרכי הגעה לסבו:

מעבורות לסבו

אפשר להגיע במעבורת ישירה לסבו ממספר יעדים שונים בפיליפינים.

  • מנילה: קיימת מעבורת ישירה מסבו למנילה. הנסיעה אורכת כ-22 שעות.
  • איי בוהול: ניתן לקחת מעבורת מסבו לאי בוהול (Tagbilaran). בממוצע שעה וחצי הפלגה
  • נגרוס: ישנן מעבורות נוסעות בין סבו לנמל Dumaguete בנגרוס. הנסיעה לוקחת כשעה וחצי- שעתיים