תוכן עניינים

חוף הייריקטיה (Hiriketiya Beach)

חוף הייריקטיה הוא פיסת גן עדן ברצועת החוף הדרומית המפורסמת של סרי לנקה. מפרץ קטן ועגול המוקף בעצי קוקוס גבוהים ויער טרופי עבה, עם גלים מתנפצים עליהם גולשים מקומיים ותיירים רבים, בתי קפה נסתרים ובתי הארחה המסתווים בטבע.

חוף הייריקטיה (Hiriketiya Beach)

למה לבקר בהיריקטיה?

חוף היריקטיה הוא היעד הטוב ביותר בעינינו בחוף הדרומי של סרי לנקה.

כיום, המקום כבר לא סוד כמוס, במיוחד בעונת השיא, יש עומס של גולשים שבאים לגלים הגדולים במפרץ. יחד עם זאת, היא הופכת למרכז לנוודים דיגיטליים ומקום בו אנשים נשארים יותר ממה שתכננו.

 איך מגיעים להירקאטיה?

חוף הייריקטיה ממוקם מחוץ לכביש הראשי, ליד דיקוולה על החוף הדרומי של סרי לנקה. אם לא תשתמשו בתחבורה פרטית, תצטרכו להגיע לדיקוולה ולנסוע משם להייריקטיה, כיוון שהחוף עצמו אינו נגיש בתחבורה ציבורית.

דיקוולה מציעה תחנת אוטובוסים מקומית המקושרת למטארה בהמשך החוף. מהתחנה לדיקוולה להייריקטיה, המחיר הוא כ-300 רופי (1 דולר) בטוק טוק.

מטארה היא צומת תחבורה מרכזית בעיירות החוף הדרומי. יש לה תחנת רכבת ותחנת אוטובוסים, וגם תחנת אוטובוס לנתיב מהיר לקולומבו. אם תגיעו מקולומבו או מגאלה, כנראה שתצטרכו להחליף תחבורה במטארה.

מקולומבו להייריקטיה

ניתן לקחת רכבת מקולומבו פורט למטארה, משך הנסיעה הוא כ-4 שעות. לאחר מכן תצטרכו לקחת אוטובוס מקומי לדיקוולה, שיוצא באופן סדיר ומשך הנסיעה היא כשעה וחצי בערך.

לחלופין ניתן לקחת אוטובוס מהיר למטארה שיוצא כל שעה בערך ולוקח כשלוש שעות. משם תצטרכו עדיין לקחת אוטובוס מקומי לדיקוולה.

מאלה להייריקטיה

יש מספר אוטובוסים שמגיעים מבנדרוואלה למטארה דרך אילה כל יום. הדרך הטובה ביותר לתפוס את האוטובוסים היא לחכות בתחנה שנמצאת מתחת לצומת של כביש אילה-פסרה והרחוב הראשי באילה.

כשאתם רואים את האוטובוס מס' 31, נופפו לו; הוא נוסע לאורך החוף הדרומי עד למטארה. רדו בדיקוולה להייריקטיה. המסע לוקח כ-4 שעות.

 

אם אתם מתארגנים כקבוצה, האופציה המהירה והנוחה ביותר היא לקחת רכב פרטי, העלות אמנם יקרה יותר מאוטובוס ותחבורה ציבורית אך לחברי הקהילה יש הנחה, ובדרך כלל הנסיעה חלקה, מהירה ובטוחה יותר.

גלישה בחוף הייריקטיה

המפרץ בצורת פרסה הידוע כחוף הייריקטיה הוא אחד מאתרי הגלישה הטובים ביותר בחוף הדרומי של סרי לנקה. המקום ייחודי בכך שלמרות גודלו הקטן, יש בו גלים שמתאימים לכל רמות הגלישה. מתחילים נוטים להישאר בצד הימני של החוף, גולשים בינוניים נמצאים באמצע, ואילו גולשים מנוסים יושבים בצד שמאל הרחוק ליד השונית.

יש שפע של השכרת גלשנים על החוף, כולם גובים אותו מחיר של 1000 רופי לשעה (כ-5 דולר). רבים מהם מציעים גם שיעורי גלישה למתחילים, אם אתם מחפשים לקבל טיפים או להתחיל מאפס ומעולם לא גלשתם לפני כן. הגלשנים איכותיים יותר משמעותית מהגלשנים המוצעים באזור וויליגמה.

מתחילים יכולים גם להתחיל בחוף קודאוולה (Kudawella), כ-3.5 ק"מ מזרחית להייריקטיה. השבירה בחוף הזה מרווחת ומשמשת לרוב רק למתחילים, מה שהופך אותו לפחות צפוף וקל יותר מהייריקטיה.

 

 

מה עושים בהירקטיה?

צ'יל בחוף סיילנט (Silent Beach)

בין הייריקטיה לטנגלה, ישנם מספר חופים יפים שמעטים מגיעים אליהם. עם זאת, תצטרכו לקחת טוק טוק או לשכור קטנוע כדי להגיע אליהם ישירות.

חוף סיילנט הוא ללא ספק היפה מבין החופים האלו. זהו קטע ארוך של חול זהוב המוקף בעצי דקל גבוהים, כמעט ללא אנשים סביב. בדרך כלל החוף תמיד שקט, אם כי כעת ישנם כמה ברי חוף בתחתית המדרגות המובילות אליו.

נקודה נחמדה נוספת היא המפרץ הסמוך, חוף אונקרווה (Unakuruwa Beach). המפרץ הקטן הזה הוא מקום נהדר לברוח מהקהל של הייריקטיה ולהירגע על החוף. לעיתים יש שם גם שונית שמתאימה לגלישה, אך היא אינה תמיד עובדת.

לצפות בצבים בנקודת הצבים (Turtle Point)

במפרץ קטן ליד חוף דיקוולה נמצא מה שמכונה נקודת הצבים (Turtle Point). בצד הימני של המפרץ הקטן, צבים שוחים במים הרדודים בחיפוש אחר אצות. יש שם כמה ברים על החוף עם כיסאות שיזוף, והם ישמחו לתת לכם מעט אצות בחינם.

אפשר להיכנס למים ולהאכיל את הצבים ביד. עם זאת, אנא הקפידו על הכללים ואל תגעו בצבים. המקום יכול להיות עמוס בתיירים ואנשים שמנסים לצלם אותם מקרוב, אבל זכרו שזהו בית הגידול הטבעי שלהם ואסור להפריע להם יותר מדי.

זה גם חוף נחמד לחקור, לשבת עם ספר ולהרגע, משמעותית פחות עמוס מהייריקטיה. בנוסף, תוכלו למצוא שם נדנדת קוקוס שהיא פריים קלאסי לסטורי.

איפה לאכול בהייריקטיה

בהייריקטיה יש שפע של אוכל טוב, בין אם אתם מחפשים אורז וקארי מסורתי או קערת סמודי אחרי הסשן. נחלוק איתכם כמה מהמקומות האהובים עלינו:

Lemon Grass Café

ללא ספק המקום הטוב ביותר לאכול אורז וקארי בהייריקטיה (לדעתנו בכל סרי לנקה), המסעדה הקטנה והמשפחתית הזו ממוקמת ליד חנות הפירות בבעלות אותה משפחה, ליד Clics Coliving and Coworking. הזמינו את המנה הצמחונית של אורז וקארי, הכוללת לפחות ארבעה קאריים ואורז, בתוספת פרי לקינוח, במחיר של 1000 רופי (כ-5 דולר) לאדם עם מילויים ללא הגבלה. הם גם מציעים מנות סרי לנקיות נוספות וארוחות בוקר מסורתיות כמו הופרס (hoppers), סטרינג הופרס (string hoppers) ורוטי קוקוס.

Duni’s Hoppers Café

המקום המומלץ לארוחת בראנץ' וקפה, Duni’s Hoppers הוא בית קפה קטן ותוסס הממוקם מעט מאחורי החוף, ליד סופרמרקט Clear Point. התפריט פשוט עם הופרס (פנקייק סרי לנקי מסורתי בצורת קערה) וקערות סמוזי, בנוסף למגוון רחב של משקאות בריאים ואפשרויות ללא גלוטן וטבעוניות. המחירים גבוהים יותר ממקומות מקומיים, אבל האיכות, האווירה והמוזיקה הופכים את זה לשווה.  יש לו גם את הקפה הטוב ביותר בהייריקטיה.

עוד אטרקציות שוות

השתתפות בשיעור יוגה: שיעורי יוגה יומיים מוצעים במקומות כמו Salt House ו-Dots Bay House.

השתתפות בשיעור בישול אצל רוזי: שיעור בישול מיוחד בבית של רוזי הכולל מעל 20 מנות.

מסיבה ב-Dots: מקום המסיבות המרכזי בחוף הירקטיה, ממוקם קרוב לחוף. זהו מקום שמציע הכל – הוסטל, בר ומרחב עבודה משותף. בנוסף, המקום מארח ערבי מוזיקה חיה ואירועים שונים לאורך השבוע.

בכל יום שבת מתקיימת המסיבה המרכזית, עם מוזיקה חיה עד אחרי חצות. הבר מגיש קוקטיילים טעימים, ותוכלו גם ליהנות מארוחת ערב במקום אם תגיעו מוקדם (הפיצות שלהם מצוינות).

בעונת השיא, כדאי להזמין שולחן אם אתם בקבוצה, וצפו לתשלום בכניסה בהתאם למוזיקה החיה המוצעת. עקבו אחר פרופיל האינסטגרם שלהם כדי להתעדכן באירועים של השבוע