תוכן עניינים

אזור דרום-מערב סרילנקה

אזור וויליגמה והחופים הסמוכים, אזור התיירות המרכזי של סרילנקה. כל האטרקציות, חופי הגלישה למתחילים ולמנוסים, בתי הקפה והמקומות השווים ביותר לישון בהם.

 

אזור דרום-מערב סרילנקה

עיירות חוף שוות

וויליגמה (Weligama)

אחת מעיירות הגלישה בסרי לנקה, המרכזית ביותר- מירב יעדי התיירות, המסעדות ובתי הקפה נמצאים בה. אידיאלית ללימודי גלישה, החופים מלאים במתחילים ובמדריכים מנוסים.

מיריסה (Mirissa)

בין עיירות החוף הפופולריות בדרום סרי לנקה. רבע שעה נסיעה מוויליגמה בטוקטוק. בעיירה החופים היפים ביותר ברצועה, חוף מרכזי אחד- Mirissa Beach וחוף קטן יותר (Secret Beach) גבעת עצי הקוקוס המפורסמת וסלע התוכי. אווירה קצת יותר אירופאית.

קבלנה (Kabalana)

קבלנה היא עיירת חוף הממוקמת בין מיריסה לאונהוואטונה ונמצאת כרבע שעה מוויליגמה. בגלל המרחק הקצר מוויליגמה היא יעד מועדף על גולשים ללינה. בחוף המרכזי של קבלנה תמצאו קאבנות עם סככות, מסעדות, גסטהאוס ובתי מלון. בחוף גם יש נקודות גלישה (לרוב לגולשים מנוסים יותר)

גאלה (Galle)

מומלץ לקפוץ לטיול של חצי יום בעיירת המבצר ההולנדית, אווירה קולוניאלית, טיילת עם מסעדות שוות, חנויות מתוקות ואווירה אחרת.

הירקטיה (Hiriketiya)

45 דקות נסיעה מוויליגמה, תגיעו לחוף שקט, מלא בטבע מסביב. המחירים באזור מעט יקרים יותר, המסעדות והמלונות ברמה גבוה וכך גם השכרת הגלשנים.

חוף גלישה מעולה בזמן שהסוול גבוה מדי באזור וויליגמה והסביבה, ריף רדוד וגל לפט.

כמובן שהאוכל המקומי זול, ויש גם דרכים לחסוך – אם תלכו קצת תמצאו הום סטיי או בונגלו על החוף בסביבות ה2000 רופי אם תישארו ליותר מלילה אחד.

בלו ביץ’ במרחק נסיעה מהירקאטיה, אחת מנקודות התצפית היפות שתראו בסרי לנקה.

 

 

 

טבע ופארקים לאומיים

  1. פארק לאומי יאלה (Yala National Park)
    • אחד הפארקים הלאומיים המפורסמים ביותר בסרי לנקה.
    • ידוע באוכלוסיית הנמרים, הפילים וחיות בר רבות אחרות.
  2. פארק לאומי סינאראג'ה (Sinharaja Forest Reserve)
    • יער גשם טרופי שמוגן על ידי אונסק"ו.
    • מגוון ביולוגי עשיר, כולל מיני ציפורים, זוחלים ויונקים ייחודיים.